Att betala för reparationsarbete kan ta tid, särskilt när du befinner dig långt hemifrån. Minska din stilleståndstid med Volvo Pay – en onlinetjänst som snabbt och säkert hanterar godkännande och betalning av reparationer av hela ditt lastbilsekipage i våra verkstäder när du använder Volvo Action Service.
Oförutsedda händelser kan hända längs vägen. Ett trasigt däck, en sprucken vindruta eller en olycka kan kräva ett besök till vår närmaste verkstad. Lastbilens tillgänglighet är nyckeln till ditt företags framgång. Enkel auktorisering för reparationsarbeten är avgörande för att du ska komma tillbaka på vägen så snart som möjligt.
Med Volvo Pay kan arbetet påbörjas omgående. Vår lösning för förhandsgodkänd betalning och betalningsbekräftelse innebär att ordern kan hanteras direkt i datorn eller i mobilen. Snabbt och enkelt. Du behöver inte skapa ett användarkonto för Volvo Pay, det enda som krävs är en mejladress och ett kreditkort (Mastercard, VISA eller AMEX).
Du får ett mejl från Volvo Action Service med en beräkning av reparationskostnaden.
Du klickar på länken mejlet och fyller i dina kortuppgifter.
Betalningsgarantin är godkänd och verkstaden kan påbörja reparationsarbetet.
1. Vid ett haveri kontaktar föraren/kunden Volvo Action Service (VAS).
2. VAS gör en beräkning av reparationskostnaden.
3. En kortreservationsförfrågan skickas till kunden med mejl.
4. Kunden godkänner förfrågan via en länk i mejlet.
5. Verkstaden påbörjar reparationen av fordonet.
6. När reparationen är klar debiteras slutbeloppet mot samma kreditkort. Behövs en högre betalningsgaranti görs alltid en ny reservation.