Lastvagnar

Haveritjänst dygnet runt - alla dagar om året

Volvo Action Service

Oavsett var du befinner dig – eller vad klockan är – så är vi alltid beredda att hjälpa dig när du får ett haveri. Om lastbilen inte kan köras från haveriplatsen eller om den utgör en trafikfara är Volvo Action Service (VAS) bara ett samtal bort.

Vad ingår?

Ett internationellt Uptime Center

Vårt internationella Uptime Center finns alltid till hands för att hjälpa dig – från början till slut. Du blir kopplad till en av våra erfarna koordinatorer som talar ditt språk – och språket i landet där du befinner dig. På så sätt riskerar du inga missförstånd på grund av språkförbistringar när du är utomlands.

Assistans dygnet runt

Du kan alltid räkna med stödet från vårt Volvo Action Service-team med erfarna koordinatorer, utbildade mekaniker och Volvo Lastvagnars omfattande återförsäljarnätverk. Tillsammans ser de till att din lastbil är snabbt på vägen igen efter ett haveri. Våra mekaniker är experter på våra produkter och använder bara Volvo Originaldelar så att din Volvo alltid förblir en Volvo.

Bärgning och specialreparationer

Om fordonet inte går att köra ordnar vår koordinator bärgning till närmaste tillgängliga Volvoverkstad. Förutom att reparera din Volvolastbil hjälper Volvo Action Service dig även med däckreparationer, släpvagnsreparationer, bakgavellyftsreparationer och kylaggregat.

Hyrservice

Om ditt fordon eller släp inte kan repareras i tid för att du ska kunna hålla ditt schema hjälper vår koordinator dig att hitta en hyrlösning.

Finansiell och juridisk hjälp  

Om du drabbas av oförutsedda utgifter kan Volvo Action Service ordna akut finansiell hjälp. Om du får problem med de lokala myndigheterna kan våra koordinatorer även hjälpa dig med det juridiska.

Hjälp med resor och logi

Om du plötsligt inser att du behöver boka resor och logi kan Volvo Action Service även hjälpa till med det.


Betalning

Har du Volvo Guldavtal täcks kostnaderna genom avtalet. Annars görs betalningen med Volvo Lastbilskort eller kreditkort via vår digitala tjänst Volvo Pay – en ny webbaserad plattform för betalning med VISA, Mastercard och AMEX. Inga kontouppgifter sparas och du får full kontroll över kostnaderna. Om du använder Volvo Pay får du ett e-postmeddelande från volvopay@vfsco.com där du behöver godkänna beloppet och fylla i dina uppgifter. 

Hur fungerar det?

1. Ring oss – eller tryck på knappen

Telefonnumret till Volvo Action Service hittar du längre ner på denna sida. Du kan också trycka på VAS On Call-knappen bredvid ratten i din Volvo FH, Volvo FH16 eller Volvo FM (2012 eller senare). Om du gör det är hjälpen faktiskt ännu snabbare på plats eftersom chassi-ID:t, aktuell position och möjliga felkoder skickas automatiskt till Volvo Action Service.

2. Du kopplas till Volvo Action Service

Du blir kopplad till en av våra VAS-koordinatorer som talar ditt språk – och språket i landet där du befinner dig. Våra koordinatorer kommer att sköta ditt ärende tills det är avslutat och hålla dig informerad om hur det fortskrider under tiden.

 

3. Vi ordnar assistansen

Våra koordinatorer ser till att en mekaniker kommer ut och hjälper dig. Om assistans inte är möjlig eller tillåten där du befinner dig kommer en servicetid att bokas in eller bogsering ordnas till närmaste Volvoverkstad. Om fordonet är under garanti eller har ett aktivt reparationsavtal skickar VAS-koordinatorerna omgående ärendet vidare till en av våra återförsäljare. Är fordonet inte under garanti eller har aktivt reparationsavtal behöver du inte oroa dig – vi hjälper dig.

4. Tillbaka på vägarna

Du är snabbt ute på vägen igen – med fortsatt ekonomisk kontroll. Vårt internationella Uptime Center kontrollerar alltid din assistanstäckning och ditt serviceavtal innan någon åtgärd sätts in.

Volvo Action Service-telefonnummer

Ring numret till det land du för närvarande befinner dig.

LandTelefonLandTelefonLandTelefon
AT0800 29 89 64FI0800 11 32 02NL0800 022 52 41
BE0800 159 45GB0800 89 88 39PL00800 321 12 01
BY8 820 0321 0003**** 0800 92 92 92**PT800 80 50 32
CH0800 55 11 78GR00800 321 23 22RU8 800 333 7400
CZ0800 18 72 93HU06800 123 61 8 800 100 7799*****
DE0800 181 03 00IT800 87 83 56SE020 79 58 27
DK800 101 57IE1800 55 32 07TR00800 329 13 22
ES900 99 32 47 1800 70 92 92***ÖVRIGA+32 9 255 67 11******
 900 98 32 51*LU0800 2 2560  
FR0800 90 75 18NO800 114 06  

* Används bara av spanska och portugisiska kunder i Spanien.
** Används bara av brittiska och irländska kunder i Storbritannien.
*** Används bara av irländska och brittiska kunder i Irland.
**** Kan bara användas från fasta telefoner, inte mobiltelefoner.
***** Används bara av BY-, KZ-, RU- och UA-kunder i Vitryssland, Kazakstan, Ryssland och Ukraina.
****** Inget avgiftsfritt telefonnummer.

Rulla vidare

Din lokala Volvoåterförsäljare kan berätta mer om fördelarna med Volvo Action Service.