Oavsett var du befinner dig – eller vad klockan är – så är vi alltid beredda att hjälpa dig när du får ett haveri. Om lastbilen inte kan köras från haveriplatsen eller om den utgör en trafikfara är Volvo Action Service (VAS) bara ett samtal bort.
Ett internationellt Uptime Center
Vårt internationella Uptime Center finns alltid till hands för att hjälpa dig – från början till slut. Du blir kopplad till en av våra erfarna koordinatorer som talar ditt språk – och språket i landet där du befinner dig. På så sätt riskerar du inga missförstånd på grund av språkförbistringar när du är utomlands.
Assistans dygnet runt
Du kan alltid räkna med stödet från vårt Volvo Action Service-team med erfarna koordinatorer, utbildade mekaniker och Volvo Lastvagnars omfattande återförsäljarnätverk. Tillsammans ser de till att din lastbil är snabbt på vägen igen efter ett haveri. Våra mekaniker är experter på våra produkter och använder bara Volvo Originaldelar så att din Volvo alltid förblir en Volvo.
Bärgning och specialreparationer
Om fordonet inte går att köra ordnar vår koordinator bärgning till närmaste tillgängliga Volvoverkstad. Förutom att reparera din Volvolastbil hjälper Volvo Action Service dig även med däckreparationer, släpvagnsreparationer, bakgavellyftsreparationer och kylaggregat.
Hyrservice
Om ditt fordon eller släp inte kan repareras i tid för att du ska kunna hålla ditt schema hjälper vår koordinator dig att hitta en hyrlösning.
Finansiell och juridisk hjälp
Om du drabbas av oförutsedda utgifter kan Volvo Action Service ordna akut finansiell hjälp. Om du får problem med de lokala myndigheterna kan våra koordinatorer även hjälpa dig med det juridiska.
Hjälp med resor och logi
Om du plötsligt inser att du behöver boka resor och logi kan Volvo Action Service även hjälpa till med det.
Betalning
Har du Volvo Guldavtal täcks kostnaderna genom avtalet. Annars görs betalningen med Volvo Lastbilskort eller kreditkort via vår digitala tjänst Volvo Pay – en ny webbaserad plattform för betalning med VISA, Mastercard och AMEX. Inga kontouppgifter sparas och du får full kontroll över kostnaderna. Om du använder Volvo Pay får du ett e-postmeddelande från volvopay@vfsco.com där du behöver godkänna beloppet och fylla i dina uppgifter.
Ring numret till det land du för närvarande befinner dig.
Land | Telefon | Land | Telefon | Land | Telefon |
---|---|---|---|---|---|
AT | 0800 29 89 64 | FI | 0800 11 32 02 | NL | 0800 022 52 41 |
BE | 0800 159 45 | GB | 0800 89 88 39 | PL | 00800 321 12 01 |
BY | 8 820 0321 0003**** | 0800 92 92 92** | PT | 800 80 50 32 | |
CH | 0800 55 11 78 | GR | 00800 321 23 22 | RU | 8 800 333 7400 |
CZ | 0800 18 72 93 | HU | 06800 123 61 | 8 800 100 7799***** | |
DE | 0800 181 03 00 | IT | 800 87 83 56 | SE | 020 79 58 27 |
DK | 800 101 57 | IE | 1800 55 32 07 | TR | 00800 329 13 22 |
ES | 900 99 32 47 | 1800 70 92 92*** | ÖVRIGA | +32 9 255 67 11****** | |
900 98 32 51* | LU | 0800 2 2560 | |||
FR | 0800 90 75 18 | NO | 800 114 06 |
* Används bara av spanska och portugisiska kunder i Spanien.
** Används bara av brittiska och irländska kunder i Storbritannien.
*** Används bara av irländska och brittiska kunder i Irland.
**** Kan bara användas från fasta telefoner, inte mobiltelefoner.
***** Används bara av BY-, KZ-, RU- och UA-kunder i Vitryssland, Kazakstan, Ryssland och Ukraina.
****** Inget avgiftsfritt telefonnummer.