Svävar på rosa moln i Volvo Lastvagnars nya kärleksfilm

En vacker kärlekshistoria mellan två lastbilar – det är Volvo Lastvagnars ovanliga tillvägagångssätt för att berätta om prestandan och bränsleekonomin hos företagets storsäljare, Volvo FH.
Svävar på rosa moln i Volvo Lastvagnars nya kärleksfilm
I Volvo Lastvagnars nya film används en kärlekshistoria mellan två lastbilar för att lyfta fram körbarheten och bränsleeffektiviteten hos Volvo FH med I-Save.

God bränsleekonomi och körglädje ses ofta som två motsatser bland lastbilschaufförer. Enkelt uttryckt – det är svårt att få både och. Men med Volvos bränslebesparande lösningar kan körglädje och bränsleeffektivitet faktiskt kombineras. Detta illustreras i företagets nya animerade film ”A Love Story” genom en kärlekshistoria mellan två Volvo FH-lastbilar.

Filmen lyfter fram produktegenskaperna som ingår i det bränsleeffektiva I-Save-paketet, bland annat Turbo Compound-motorn, I-Shift, I-See, I-Torque och en förbättrad aerodynamisk design – allt demonstrerat på ett sätt som du aldrig sett tidigare.

I-Save introducerades för kunder 2019 och har sedan dess varit en stor försäljningsframgång för Volvo Lastvagnar. Funktionerna kan tillsammans ge förbättringar i bränsleekonomi på upp till 13 %.*

– Vi är väldigt stolta över I-Save-funktionerna och med den här kärlekshistorien vill vi ge dem den uppmärksamhet de förtjänar. För våra kunder har I-Save kommit att stå för fantastisk bränsleekonomi och prestanda, och majoriteten av de Volvo FH-lastbilar vi säljer idag är utrustade med I-Save, säger Peter Franzén, produktchef för motorer på Volvo Lastvagnar.

Filmen spelades in i Kroatien och all körning skedde under säkra förhållanden i ett avstängt område.

*Jämfört med förbrukningsnivåer innan I-Save introducerades 2019.

Se filmen – A Love Story >
Pressmeddelande som PDF >