Se videon om Telematics Gateway

Nyckeln ligger i Telematics Gateway

Låt verkstaden fjärrövervaka lastbilens status

Smartare serviceplanering

Med Volvo Guldavtal påverkas inte tillgängligheten av att du måste göra service på ditt fordon. Via Telematics Gateway kan verkstaden kontrollera motordata, körsträcka, bränsleförbrukning och skicket på viktiga delar när du är ute på vägen. Det innebär att du bara blir kallad till service när lastbilen verkligen behöver det. Vi meddelar dig direkt om eventuella problem innan de leder till haverier och är alltid väl förberedda när du kommer till verkstaden. Vi vet att tid är pengar.

Egenskaper online – fjärranslutning till dina tekniker

Rutinunderhåll på plats

Allt underhåll kräver inte ett verkstadsbesök. Med Egenskaper online kan en tekniker komma åt ditt fordon via fjärranslutning och kalibrera visad bränsleförbrukning, bränsletankstorlek (om du har monterat extratankar) och önskad hastighetsgräns. Det går till och med att aktivera lastindikatorn. Det räcker att du stannar till ett par minuter vid vägkanten så kan din virtuella mekaniker göra det åt dig.

VAS-knappen sätter dig i direkt kontakt med vägassistans

Mycket bra vägassistans

Volvo Action Service On Call ingår i Volvo Guldavtal. Tryck bara på VAS-knappen på instrumentbrädan så blir du direkt kopplad till en operatör som talar ditt språk. Operatören vet exakt var du är och kan läsa av lastbilens felkoder. Så fort som möjligt skickas ett servicefordon ut med rätt mekaniker, verktyg och reservdelar för jobbet. Ingen bortkastad tid. Inga bortkastade resurser.

Detta gör Volvo Action Service så unikt
Sök efter en återförsäljare

Rulla vidare – och vidare

Kontakta din lokala Volvoåterförsäljare för att ta reda på hur du kan uppnå 100 % tillgänglighet.

Sök efter en återförsäljare