Video som förklarar vad som ingår i Volvo Gold Contract

Nyckeln ligger i Telematics Gateway

Volvolastbil ansluten via Telematics Gateway

Smartare serviceplanering

Servicen som ingår i guldavtalet påverkar inte tillgängligheten negativt. Via Telematics Gateway kan verkstaden kontrollera motordata, körsträcka, bränsleförbrukning och skicket på viktiga delar när du är ute på vägen. Det innebär att du bara blir kallad till service när lastbilen verkligen behöver det. Vi meddelar dig direkt om eventuella problem innan du ger dig i väg och är alltid väl förberedda när du kommer till verkstaden. Vi vet att tid är pengar.

En Volvotekniker vid sitt skrivbord

Rutinunderhåll på plats

Allt underhåll kräver inte ett verkstadsbesök. Med Egenskaper online kan en tekniker komma åt ditt fordon via fjärranslutning och kalibrera visad bränsleförbrukning, bränsletankstorlek (om du har monterat extratankar) och önskad hastighetsgräns. Det går till och med att aktivera lastindikatorn. Det räcker att du stannar till ett par minuter vid vägkanten så kan din virtuella mekaniker göra det åt dig.

Volvo Action Service-knappen

Bra vägassistans med Volvo Action Service

Hur förutseende man än är kan man ändå råka ut för ett oplanerat stopp. Därför ingår Volvo Action Service On Call i guldavtalet. Tryck bara på VAS-knappen på instrumentbrädan så blir du direkt kopplad till en operatör som talar ditt språk. Operatören vet exakt var du är och kan läsa av lastbilens felkoder. Så fort som möjligt skickas ett servicefordon ut med rätt mekaniker, verktyg och reservdelar för jobbet. Ingen bortkastad tid. Inga bortkastade resurser.

Detta gör Volvo Action Service så unikt
Sök efter en återförsäljare

Rulla vidare – och vidare

Kontakta din lokala Volvoåterförsäljare för att ta reda på hur du kan uppnå 100 % tillgänglighet.

Sök efter en återförsäljare